Nova številka revije Svet ptic

V naše kraje prihajajo prve lastovke, zato je poljudni članek o lastovkah Slovenije v novi številki revije Svet ptic kot naročen za čas njihovega prihoda. Menda jih na svetu živi kar 83 vrst in naseljujejo celotno zemeljsko oblo – razen polarnega območja. Ste vedeli, da je drevesna vrsta – bukev – dediščina celotnega sveta? Danes je ohranjen le še zelo majhen delež starodavnih bukovih gozdov, zato najdragocenejša območja teh gozdov veljajo za UNESCO-vo naravno svetovno dediščino. Skupina naravovarstvenikov in znanstvenikov se odkrito sprašuje o rabi in zlorabi zvočnega posnetka pri opazovanju in preučevanju ptic: Ali pri izzivanju ptic s posnetkom odkrivamo res nekaj novega, ali je to le sredstvo za zadovoljevanje naših želja? Pred uporabo posnetka je zato nujen premislek, kakšen je naš namen in kakšna je etičnost našega početja.

Posvetili smo se tudi odgovoru na v tem času pogosto vprašanje ornitofona: ali ptičji starši res zapustijo mladiče, potem ko smo jih prijeli. Pišemo pa tudi o biotski raznovrstnosti prijaznemu kmetovanju na nižinskih kmetijah v Sloveniji ter sežiganju dreves, ki ne bo rešilo podnebja. Poglobili smo se tudi v svet škorca, ptice, ki v ljudeh zbuja mešane občutke. Fascinira nas s svojimi jesenskimi zračnimi akrobacijami v jati, po drugi strani vinogradnikom povzroča nejevoljo in sive lase,
ali pa s svojim zgodnjim prihodom nazaj s prezimovališč napoveduje skorajšnjo pomlad. Za ljubitelje obročkanja smo objavili članek o gnezdilnicah, ki so priložnost za poglobljeno študijo o življenju ptic. Med ornitologi pa predstavljamo Gvidona Sajovica, prizadevnega in požrtvovalnega naravoslovca, ki je v Prirodoslovnem muzeju Slovenje pridobil lepo zbirko ptic.

Tudi iz tujine prihajajo zanimive novice: Poleg pregleda ptičje pestrosti v azijski ornitološki kraljici Tajski se lahko čudite novo odkriti vrsti pegaste sove v Indoneziji.

Kljub epidemiji pa se je nekaj dogajalo tudi na društvu; Preberite si zanimive vtise udeležencev Januarskega štetja vodnih ptic 2021, članek o 41. letnem zboru članov v Ormožu ter o zanimivih spoznanjih o selitvi vedno več žerjavov čez Slovenijo.

To in še marsikaj lahko preberete v novi številki revije Svet ptic, vabljeni!

• 6: Lastovke Slovenije
  • 12: Tajska – Azijska ornitološka kraljica
  • 16: Raba in zloraba zvočnega posnetka pri opazovanju in preučevanju ptic
  • 18: Ali ptičji starši res zapustijo mladiče, potem ko smo jih prijeli?
  • 19: V Indoneziji so odkirli novo vrsto pegaste sove
  • 20: Bukev – dediščina celotnega sveta in Slovenije
  • 22: Škorec, leteči akrobat
  • 25: Skozi objektiv
  • 26: Gvidon Sajovic
  • 28: Pomladna opazovanja v naravi
  • 30: Že 41. redni letni zbor članov
  • 33: Ko sorodniki priskočijo na pomoč
  • 34: Januarsko štetje vodnih ptic 2021
  • 38: Vedno več žerjavov na selitvi čez Slovenijo
  • 40: Biotski raznovrstnosti prijazno kmetovanje na nižinskih kmetijah v Sloveniji
  • 41: Sežiganje dreves ne bo rešilo podnebja
  • 42: Gnezdilnice, priložnost za poglobljeno študijo
  • 46: 25 let opazovanja skrivnosti gnezdenja belovratih muharjev
  • 47: Bolje jastreb na strehi kot vrabec v roki
  • 48: Program za obdobje april – julij 2021
  • 52: Novice

PDF revije Svet ptic, leto 2021, letnik 27, številka 01.

“Praznični”, zimski Svet ptic

Ker boste praznične dni gotovo preživeli tudi v naravi, bodite tisti, ki ste blizu vodnih teles, še posebej pozorni na race. Med celotnim naborom rac, ki priletijo k nam s severa, se najbolj razveselimo tistih iz skupine žagarjev. V poljudnem članku preberite, katere vrste se pojavljajo pri nas, kako jih prepoznamo in kakšno je njihovo življenje. Ker imamo skoraj vsi ljubitelji ptic na vrtu ali balkonu krmilnice, vas bo zanimal tudi članek o tem, katera je najbolj priljubljena hrana pri pticah.Tisti, ki ne marate zime, se lahko »pogrejte« na potovanju po Omanu ali pa preberete članek o preštevanju vranjekov na morju, ki vam bo pričaral vsaj malo morskega razpoloženja. Če vam bo med prazniki dolgčas, preberite članek, kako lahko virtualno opazujete krmilnice po vsem svetu in se čudite raznolikosti ptičjega sveta.

Za ljubitelje obročkanja smo objavili članek o potovanju slovenskega črnoglavega galeba. Pod drobnogledom pa je v tej številki mali detel. Med ornitologi predstavljamo Olivierja Messiaena, bolj vestnega ornitologa kot katerikoli prejšnji skladatelj in večjega glasbenega opazovalca ptičjega petja kot katerikoli ornitolog do konca 20. stoletja. Strokovnjake za risa pa smo povprašali o poteku projekta ponovne naselitve risa v Slovenijo. Ste vedeli, da imajo slovenske sove herpes?

Tokratna revija je polna tudi društvenih novic; imeli smo Ptičarijado, preštevali ptice okoli nas, organizirali Evropski dan opazovanja ptic, se žalostili ob poročilu Evropske komisije, da po trenutnih trendih evropske vrste in ekosis¬temi drvijo proti točki brez vrnitve itd.

To in še marsikaj lahko preberete v novi številki!

Želim vam lepe praznike in zdravo, lepo leto, ki prihaja,

• 6: Žagarji Slovenije
  • 11: Najbolj priljubljena hrana na krmilnici
  • 12: Dhofar, zeleni raj na jugu Omana
  • 16: Vranjek v Slovenskem morju
  • 19: Ali imajo slovenske sove herpes?
  • 20: Risom na pomoč
  • 43: Bela štroklja Elsa
  • 44: Postovke na krmilnici
  • 46: Program za obdobje januar – april 2021
  • 50: Novice

PDF revije Svet ptic, leto 2020, letnik 26, številka 04.

JESENSKI SVET PTIC

V tokratni številki revije boste lahko brali »3D prispevek« Ptice v glasbi. Ob branju si boste s pomočjo QR kode predvajali zvočno kuliso ptičjega petja v gozdu, svetovno znane klasične skladbe, ki jih je navdihovalo ptičje petje, ali pa petje kukavice, slavca … Ob poslušanju in branju boste izvedeli ali se je človeški govor res razvil iz oponašanja ptičjega petja, kako pojejo ptice in kako mi, ljudje, kateri ptici sta bili največkrat »preneseni v notno črtovje« ipd.

Tokrat potujemo med ledenike, jezera in vrhove južnih Andov Patagonije. Za tiste, ki ste dobri terenci, bo gotovo zanimiv portret stepskega lunja, v katerem izvemo skrivnosti, kako se lunje najenostavneje določa na terenu in kako poteka njihova golitev. Za ljubitelje obročkanja pa smo objavili članek o golitvi peruti bele štorklje.

Pogovarjali smo se z »rangerjem« Sečoveljskih solin, Iztokom Škornikom, dotikamo pa se tudi perečih aktualnih tem v naravovarstvu – vplivih električnih udarov na ptice, še vedno naraščajočem kriminalu nad pticami v Sloveniji ter izginjanju tradicionalne kulturne krajine na Goričkem.

Iz tujine objavljamo pomembne izsledke raziskav o tem, kako je obarvanost perja pri lesni sovi na kompleksen način povezana z obrambnim vedenjem in s tem tudi z uspešnostjo razmnoževanja. Pišemo pa tudi o slovenski raziskavi velikega skovika, pri kateri so ugotovili, da je ohranjanje krovnih vrst (angl. umbrella species), kakršen je veliki skovik, zelo pomembno, saj s tem ohranjamo tudi druge vrste.

Tisti, ki radi urejate pticam prijetne vrtove in balkone, boste gotovo prebrali članek o tem, katere rastline lahko zasadimo v jesenskem času, da bi v svojo okolico privabili še več ptic.

Kot vedno pa se je veliko dogajalo tudi v društvu in v pisarni DOPPS, tako da ne spreglejte novic na koncu revije.

Uživajte v branju revije in opazovanju selitve ptic.

• 6: Ptice v glasbi
  • 48: Nepremičnine velikega skovika
  • 49: Še vedno beležimo kriminal nad pticami v Sloveniji
  • 50: Novice
  • 59: In memoriam: Vojko Havliček

PDF revije Svet ptic, leto 2020, letnik 26, številka 03.

POLETNO BRANJE V DRUŽBI PTIC

Poletna številka revije Svet ptic ponuja članom in drugim bralcem ter ljubiteljem ptic in narave kar nekaj aktualnih tem iz sveta ptic; Dolgoletni čebelar in biolog Janez Gregori nam v članku Nekateri ptiči imajo na jedilniku tudi čebele razkriva slabo poznano tematiko o pticah, ki naj bi bile med glavnimi krivkami za zmanjševanje števila čebel. Avtor se je poglobil v literaturo in v članku zato lahko izvemo, kaj v resnici lastovke in čebelarji jedo in da ne ogrožajo čebel. Zelo aktualna tema je tudi, kako in zakaj sprejeti pod svojo streho lastovke ali pa zgodba o večjem številu močvirskih sklednic v NR Škocjanski zatok. Podrobneje predstavljamo tudi hribskega škrjanca, ki ga na Goričkem in Krasu spremljamo in raziskujemo že nekaj let.

Ker so potovanja v tuje kraje še vedno zelo omejena, vam v branje ponujamo dogodivščin polno potovanje po Kostariki. Iz zahoda pa prihaja tudi življenjska zgodba ornitologinje Phoebe Snetsinger, ki je opazovanje ptic povezovala s preživetjem. Iz tujine objavljamo tudi pomembne izsledke raziskav o mladičih pegaste sove, ki hodijo »na obisk« v tuja gnezda, in pa o tem, da so sinice z večjimi glavami bistrejše in s tem bolj »opremljene« za preživetje.

Tudi v pisarni in na društvu se je veliko dogajalo. Ekipa mladih je na pomoč priskočila pegasti sovi s postavljanjem gnezdilnic, reševali smo obnemogla belorepca, žal neuspešno lovili cerkniško bobnarico za namene telemetrije, uspešni smo bili pri obročkanju ptic pri nas, budno spremljamo gnezdenje črnočelega srakoperja v Vipavski dolini, kjer smo mu namestili drevesne sadike in še marsikaj zanimivega.

Lepo branje in poletje želim!

• 6: Nekateri ptiči imajo na jedilniku tudi čebele
    • 11: Lastovke – pod mojo streho?
    • 12: Kostarika – “Pura vida”
    • 19: Mladiči pegaste sove na obiskih v tujih gnezdih
    • 20: Želvja zgodba v NR Škocjanski zatok
    • 22: Hribski škrjanec
    • 26: Phoebe Snetsinger
    • 29: Sinice z večjimi glavami
    • 32: Kako “loviti rabnotežje”
    • 34: Obročkanje pri nas
    • 40: Pegasta sova potrebuje našo pomoč
    • 41: Pravica do zdravega naravnega okolja
    • 42: Ko za dežjem posije sonce…
    • 43: Ste videli planinsko kavko z obročkom?
    • 44: Obnemogla belorepca na Dravskem polju
    • 45: Načrt za reševanje planeta
    • 46: Novice

PDF revije Svet ptic, leto 2020, letnik 26, številka 02.
    Elektronske različice revije bo dostopna tudi v Arhivu revij Svet ptic.

Pomlad in z njo pomladna številka revije Svet ptic

Dragi občudovalci ptic in narave,
    revija izhaja ravno v času, ko je Slovenijo, Evropo in svet ohromila epidemija zaradi koronavirusa. Večina nas čas preživlja v samoizolaciji, mogoče kdo celo okreva po bolezni, zato se boste tokrat verjetno še s toliko večjim veseljem zatopili v branje. Tisti, ki ste zdravi in niste vpleteni v pomoč bolnim, izkoristite to obdobje za preživljanje časa v naravi sami. In narava ravno ta čas žvrgoli, gostoli in cvrči od prebujajočega se življenja, prihajajo selivke in začela se je ženitev s pripravo na gnezdenje in nov začetek.

V novi številki si preberite o prilagoditvah morskih ptic, ki so edini leteči organizmi, ki so osvojili tudi zrak nad morjem. Ker na potovanje zaradi epidemije trenutno ne moremo, lahko z mislimi potujemo na Ognjeno zemljo. »Iz Azije« prihaja zanimiv članek o tem, kako resno se varstva ogroženih ptic in ostalih vrst lotevajo na Okinavi. Novi izzivi za nas! Ne spreglejte tudi zanimivega prispevka o tujerodnih sesalcih. Med zglednimi ornitologi pa predstavljamo Dareta Fekonjo, ki tudi tiste ljudi, ki narave ne poznajo, navdušuje s pticami in naravo.

Ali ste vedeli, da letos mineva 20 let od začetka izhajanja revije Svet ptic? Damijan Denac opisuje, kako pestro je bilo pri spreminjanju prve oblike revije in kakšen trud je bil potreben, da je dobil dobre diapozitive za naslovnico. Obenem v prvi letošnji številki zaznamujemo 40 let prve številke revije Acrocephalus. Obsežen članek o začetkih revije, ciljih, vsebinah ipd. je predstavil prvi urednik, Iztok Geister.

Zbrali smo tudi nekaj vtisov z januarskega štetja vodnih ptic po Sloveniji, objavili navdušenje mlade raziskovalke nad NR Ormoške lagune, pišemo tudi o zaključku dveh pomembnih naravovarstvenih projektih – LIKE – Živeti na Kraškem robu in Ohranjanje populacije čigre, o Kongresu obročkovalcev in še mnogih drugih.

Naj vas razveseljujeta spomladanski ptičji vrvež ter ostali živelj in ostanite zdravi!

• 6: Morske ptice
      • 46: Draguljev ne moreš prodajati v kartonastih škatlah
      • 48: Spomini na Acrocephalus
      • 56: Mednarodna delavnica o roparskih pticah
      • 58: Program DOPPS, april-julij 2020

PDF revije Svet ptic, leto 2020, letnik 26, številka 01.

Zimska številka revije Svet ptic

Zimsko sonce nas kljub nizkim temperaturam vabi v naravo, kjer lahko ob štetju ptic še posebno pozornost namenite gosem, ki jih je v zimski številki revije Svet ptic predstavil Dejan Bordjan. Gotovo vas bo zanimalo tudi, kako zapleten in obsežen projekt je renaturacija ponikalnice Stržen na Cerkniškem polju?! Med tujo ornitološko literaturo smo izbrskali zanimiv članek o tem, kako uspešne in nemoteče so lahko kamere v raziskavi vedenja ptic. V reviji boste izvedeli nekaj tudi o rastlinskih ubežnicah in kako se spisek potencialno invazivnih vrst žal povečuje. Pokukajte tudi v »svet« rumenoglavega kraljička in si oglejte čudovite zimske fotoulove gozdnega viteza – kragulja.

Tokrat boste potovali v Tokio in si ogledali mestne zelene oaze, kjer ptice navdušujejo Japonce, ter na Škotsko, kjer smo se s Chris Wernham pogovarjali o načinih spodbujanja ljudske znanosti med ornitološkimi prostovoljci na Škotskem. Ob 40. obletnici ustanovitve DOPPS pa preberite vtise dveh članov DOPPS.

Društvenih novic tokrat ne manjka: Predstavili smo ornitološka mladinska poletna tabora Belka in Čigra, 40. jubilejni redni letni zbor članov DOPPS, Pomurski ornitološki vikend, Sodelovanje dijakov pri varstvu Drave, Ptičarijado, Evropski dan opazovanja ptic, Novosti iz Škocjanskega zatoka, Ptice okoli nas, Ustanavljanje nove sekcije DOPPS in ostale zanimive novice, ki jih preberite v novi številki.

Uživajte v branju in lepih sončnih zimskih dneh!

• 4: Gosi Slovenije
        • 12: Ptice Tokia
        • 16: Renaturacija ponikalnice Stržen na Cerkniškem jezeru
        • 19: Bomo dobili z manjšim stikom s ptico več podatkov?
        • 20: Rastline ubežnice
        • 22: Rdečeglavi kraljiček
        • 24: Gozdni vitez – kragulj
        • 26: Chris Wernham – Škotska raziskovalka
        • 29: Hranjenje ptic
        • 30: Zimska opazovanja v naravi
        • 32: Kje je belka? Pod vrhovi Julijcev!
        • 34: Navadna čihra združuje mlade
        • 36: Jubilejni 40. redni letni zbor članov DOPPS/strong>
        • 38: 9. Pomurski ornitološki vikend v Svetem Juriju ob Ščavnici
        • 40: Operacija Drava
        • 42: Ptice opazovalo skoraj 29 tisoč ljudi
        • 43: Ptičarijada 2019
        • 44: Šmentano zabavni Škocjanski bonton
        • 48: Program januar-april 2020

PDF revije Svet ptic, leto 2019, letnik 25, številka 04.

Tematska številka revije o NR Škocjanski zatok

Člani DOPPS se upravičeno lahko pohvalimo s čudovitim Naravnim rezervatom Škocjanski zatok, ki smo mu tokrat namenili kar celotno številko jesenske revije Svet ptic. Vabim vas, da se poglobite v branje o napornih začetkih zavarovanja oaze na pragu Kopra, izveste kdo je bil pobudnik in zakaj, kako se je v obdobju spreminjanja in nastajanja čudovitega primorskega bisera spreminjala vrstna pestrost ptic, morsko živalstvo in ostala živa bitja – kačji pastirji, hrošči, rastlinstvo idr. Izveste lahko tudi, kje je DOPPS dobival finančno podporo, da je izpeljal renaturacijo, vzpostavil učno pot in zgradil nujno potrebne objekte – center, opazovalnice, hlev idr. Ob tem se je bilo treba spopasti tudi z vzdrževanjem posebnih življenjskih prostorov, pri čemer je nastal nov izziv – kako izbrati primerno pašno žival, ki bo preživela v močvirnih tleh. Zaposleni v zatoku pa so se soočili še z drugimi nalogami – kako pripraviti dobre učne programe za šole in vrtce, šolo jahanja, prodajo v baru in trgovini, biti samozadostni in še in še.

Ob vseh teh zanimivih prebiranjih zgodovinskih zapisov razvoja Naravnega rezervata Škocjanski zatok, pa vas lahko ganejo tudi besede vplivnih osebnosti, politikov in odločevalcev, ki so za revijo napisali nekaj ganljivih pogledov na napore ob nastanku Škocjanskega zatoka – nekdanji minister za okolje in prostor, dr. Pavel Gantar, Mladen Berginc in dr. Marija Markeš, oba nekdanja uslužbenca direktorata za okolje in prostor, idr.

Za konec pa smo pripravili še nekaj kratkih društvenih novic.

Prijetno jesensko branje želim!

• 4: Ptice v Škocjanskem zatoku
          • 6: Ptice Naravnega rezervata Škocjanski zatok – včeraj in danes
          • 11: O kačjih pastirjih Škocjanskega zatoka
          • 12: Morsko živalstvo Škocjanskih lagun – zgodba o uspehu
          • 14: Od mrtvega laboda do prenovljene zibelke življenja
          • 19: Kaj nam lahko DNK pove o hudourniku in njegovem bledem bratrancu?
          • 20: Hrošči Naravnega rezervata Škocjanski zatok
          • 22: Čapljica
          • 30: Mladen Berginc
          • 33: Življenski prostori in rastlinstvo NR Škocjanski zatok
          • 36: Na obisk v Škocjanski zatok
          • 38: Kamarški konji v Škocjanskem zatoku
          • 40: Naravni rezervat Škocjanski zatok kot učilnica v naravi
          • 42: Luka Koper v sožitju s Škocjanskim zatokom
          • 52: Novice DOPPS

PDF revije Svet ptic, leto 2019, letnik 25, številka 03.

POLETNE PTIČJE NOVICE

Navdušujoč članek Zakaj potrebujemo ptice (bolj kot ptice potrebujejo nas) nam bo razkril, da so ptice kot opraševalci, naravni čistilci, razširjevalci semen, oblikovalci pokrajin, navdihovalci in še mariskaj naši nujno potrebni spremljevalci. V nadaljevanju se sprašujemo Ali je varstvo ptic v intenzivni kmetijski krajini sploh mogoče? Naravovarstvena skrb se stopnjuje v članku Na poti brez vrnitve? Lovrenc Lipej predstavlja plenilce na vrhu prehranjevalne verige, morske pse in skate, ki so izjemno pomembni za analize bioakumulacije in biomagnifikacije strupenih in drugih snovi.

Na počitnice vas tokrat »peljemo« na zanimiv grški otok Kefalonija, želvji raj. Popeljali pa vas bomo tudi v skrvnostni svet bobnarice, naše najbolj skrite čaplje. Med tujo literaturo smo našli prispevek o zvočnih snemalnikih, ki že zelo dobro nadomestujejo terenske popisovalce.

Odličen fotograf in univerzitetni profesor, Tom Turk, nam jemlje dih s svojimi čudovitimi fotografijami ptic. Gotovo zanimivo branje pa vam bo tudi intervju s Tomažem Miheličem, glavnim urednikom Atlas ptic Slovenije in kratek prispevek o slovesni predstavitvi atlasa. Ob praznovanju 40. obletnice DOPPS nam je Iztok Geister predstavil svoj pogled na slovenski razvoj ornitologije in društva. Pozabavali pa se boste ob branju prigod pisarne ob zvonenju ornitofona in temu pripadajočimi zgodbami. Ker se v društvu vedno veliko dogaja, boste deležni kar nekaj strani branja o delavnicah, razvijajočih se projektih, popisih, dogodkih DOPPS …

Uživajte v branju!

• 6: Sedem razlogov, zakaj potrebujemo ptice
            • 10: Kefalonija – želvji otok
            • 14: Je varstvo ptic v intenzivni kmetijski krajini mogoče?
            • 18: Na poti brez vrnitve?
            • 21: Človek proti tehnologiji
            • 22: Bobnarica
            • 24: Ali je sobivanje planinskih orlov in vetrnih elektrarn možno?
            • 26: V zraku, na drevesu in v vodi
            • 28: Tomaž Mihelič – srčno med pticami in ljudmi
            • 31: Šest dejstev o navadni čigri
            • 32: Nasveti za opazovanje
            • 34: Ornitofon, skovik in lepotici
            • 35: Slovesnost ob predstavitvi Atlasa ptic Slovenije
            • 38: O motivih ustanovitve društva pred štirimi desetljetji (II. del)
            • 42: Program predavanj, izletov, akcij DOPPS, september 2019
            • 44: Novice

PDF revije Svet ptic, leto 2019, letnik 25, številka 01.

40 let DOPPS in izid novega Atlasa ptic gnezdilk Slovenije

Ker je pomlad in nam ob ptičjem petju, še zlasti kukavičjem, poskoči srce, boste verjetno z zanimanjem prebrali obsežen prispevek o kukavici in njenih zvijačah, ki se jih poloti, da lahko gostiteljem, ki tudi ne zaostajajo v ukanah, podtakne svoje jajce.

Tokrat vas razveseljujemo tudi z novico o izidu tako težko pričakovanega novega Atlasa ptic gnezdilk Slovenije! V članku boste izvedeli, koliko podatkov smo zbrali, koliko piscev je sodelovalo, o informacijah o prednaročilu in še marsičem. Bodimo ponosni in hvaležni za obsežno delo, ki je nastalo po zaslugi velikega društvenega entuziazma in srčnih, predanih popisovalcev, piscev, urednikov, fotografov …

Tokrat vas vabimo na potovanje po zanimivem grškem otoku Antikiteri, pomembni kopnini, na kateri se ustavljajo ptice na selitvi. Če se boste želeli malo posvetiti tudi neornitološkim temam, boste nekaj več izvedeli o pravih sluzavkah, mojstricah preobrazbe. Verjetno ne boste presenečeni, ko boste v reviji našli portret pinože. Le-te so nas pustile odprtih ust, ko smo pozimi zrli v njihove množične jate, ki jim ni in ni bilo konca. Med ornitologi izspotavljamo Jovana Hadžija, očeta slovenske biologije in ustanovnega člana ornitološkega observatorija.

Sredi januarja je kar 250 članov sodelovalo na najobsežnejšem in najdlje trajajočem popisu ptic pri nas, Januarskem štetju vodnih ptic (IWC). Kaj vse smo doživeli, prešteli in fotografirali na več kot 1400 km popisnih odsekov na rekah in obalnem morju ter 230 lokalitetah! Če vas zanima, skočite na stran 36.

Ali veste, zakaj je letošnje leto za DOPPS še posebno? Obeležujemo že 40. obletnico njegove ustanovitve. V letošnjem letniku ne bomo naštevali in obujali, kako se je vse skupaj začelo in razvijalo, saj smo o tem veliko pisali ob prejšnjih obletnicah. Čez celo leto bomo v Svetu ptic objavljali misli, spomine, poglede na začetke s stališča današnjega razmišljanja, vedenja. K pisanju bomo povabili štiri različne generacije članov DOPPS, ki bodo pogledale na zgodovino DOPPS z današnjimi očmi in v duhu svojih let. V prvi številki tako že gostimo prvega pisca, enega od ustanoviteljev in utemeljiteljev DOPPS, Iztoka Geistra.

Želim vam lepo, ptic polno leto, in uživajte v branju,

PETRA VRH VREZEC, urednica revije Svet ptic

• 36: Januarsko štetje vodnih ptic, IWC 2019
              • 40: Biotska raznovrstnost v strmem upadu
              • 42: Didaktična maketa
              • 44: O motivih ustanovitve društva pred štirimi desetletji

PDF revije Svet ptic, leto 2019, letnik 25, številka 01.