JESENSKI SVET PTIC

V tokratni številki revije boste lahko brali »3D prispevek« Ptice v glasbi. Ob branju si boste s pomočjo QR kode predvajali zvočno kuliso ptičjega petja v gozdu, svetovno znane klasične skladbe, ki jih je navdihovalo ptičje petje, ali pa petje kukavice, slavca … Ob poslušanju in branju boste izvedeli ali se je človeški govor res razvil iz oponašanja ptičjega petja, kako pojejo ptice in kako mi, ljudje, kateri ptici sta bili največkrat »preneseni v notno črtovje« ipd.

Tokrat potujemo med ledenike, jezera in vrhove južnih Andov Patagonije. Za tiste, ki ste dobri terenci, bo gotovo zanimiv portret stepskega lunja, v katerem izvemo skrivnosti, kako se lunje najenostavneje določa na terenu in kako poteka njihova golitev. Za ljubitelje obročkanja pa smo objavili članek o golitvi peruti bele štorklje.

Pogovarjali smo se z »rangerjem« Sečoveljskih solin, Iztokom Škornikom, dotikamo pa se tudi perečih aktualnih tem v naravovarstvu – vplivih električnih udarov na ptice, še vedno naraščajočem kriminalu nad pticami v Sloveniji ter izginjanju tradicionalne kulturne krajine na Goričkem.

Iz tujine objavljamo pomembne izsledke raziskav o tem, kako je obarvanost perja pri lesni sovi na kompleksen način povezana z obrambnim vedenjem in s tem tudi z uspešnostjo razmnoževanja. Pišemo pa tudi o slovenski raziskavi velikega skovika, pri kateri so ugotovili, da je ohranjanje krovnih vrst (angl. umbrella species), kakršen je veliki skovik, zelo pomembno, saj s tem ohranjamo tudi druge vrste.

Tisti, ki radi urejate pticam prijetne vrtove in balkone, boste gotovo prebrali članek o tem, katere rastline lahko zasadimo v jesenskem času, da bi v svojo okolico privabili še več ptic.

Kot vedno pa se je veliko dogajalo tudi v društvu in v pisarni DOPPS, tako da ne spreglejte novic na koncu revije.

Uživajte v branju revije in opazovanju selitve ptic.
Petra Vrh Vrezec, urednica revije Svet ptic

• 48: Nepremičnine velikega skovika
  • 49: Še vedno beležimo kriminal nad pticami v Sloveniji
  • 50: Novice
  • 59: In memoriam: Vojko Havliček

PDF revije Svet ptic, leto 2020, letnik 26, številka 03.
Elektronske različice revije bo dostopna tudi v Arhivu revij Svet ptic.