POMLADNI SVET PTIC

Tokratno številko posvečamo varstvu ptic in drugih organizmov v kmetijski krajini. V poljudnem članku Katarine Denac in Blaža Blažiča si preberite kako lahko pomagamo pticam v intenzivni kmetijski krajini. Raziskujemo stepo in peščene sipine Kiskunsága, narodnega parka na Madžarskem. O Skupni kmetijski politiki, ornitoloških začetkih, izzivih naravovarstvenih organizacij in še marsičem, se je Tanja Šumrada pogovarjala z Arielom Brunnerjem, direktorjem regionalne pisarne BirdLife za Evropo in osrednjo Azijo. V rubriki Narava Slovenije predstavljamo nekaj ukrepov, s katerimi lahko pomagamo dvoživkam in plazilcem v kmetijski krajini, v rubriki Varstvo ptic pa ukrepe, ki pripomorejo k varstvu ptic in opraševalcev. Kako so se obnove habitatov in varstva prlivke, kratkoprstega škrjančka in vrtnega strnada lotili na Hrvaškem, na območju Dinare, si preberite v rubriki Prek meja.

V aprilu se na gnezdišča vrnejo repaljščice. O tem zakaj vsak travnik ni primerno bivališče zanje in kaj jih ogroža v rubriki Portret ptice piše Urška Koce. Aleksander Kozina v rubriki Skozi objektiv z nami deli nekaj trenutkov, ki jih je v jutrih in večerih v svojo fotografski objektiv ujel na travnikih.

V rubriki Z društvenega izleta si preberite nekaj vtisov mladega ornitologa Izidorja Kejžarja z izleta na izliv reke Soče. Mladi ornitologi, če želite izpopolniti svoje znanje o pticah ter s sovrstniki in mentorji po taborniško preživeti teden dni ob Cerkniškem jezeru, ne spreglejte vabila na Mladinski ornitološko raziskovalni tabor »Bobnarica 2023«. Najmlajši boste v reviji našli namige za izdelavo hotel za žuželke, uganko in pobarvanko. V rubriki Ornitološke prigode pa nas Matija Mlakar Medved popelje na Ljubljansko barje, kjer se je v toplem majskem dnevu srečal s ptico, ki jo danes tam skorajda ne slišimo in vidimo več.

V Novicah naših sekcij si preberite o prizadevanjih članov DOPPS, ki delujejo v okviru Pomurske sekcije, za ohranjanje ptic kmetijske krajine v Pomurju, kakšne aktivnosti so organizirali v okviru letošnjega dogodka »Ptički se ženijo« ter kako so Gregorjevo obeležili člani Ljubljanske sekcije

Tudi tokrat ne manjka društvenih novic, foto utrinkov ter nasvetov za opazovanje v naravi.

Naj vam revija polepša pomladne dni!

Tjaša Pršin, urednica revije Svet ptic

• 48: Januarsko štetje vodnih ptic 2023
  • 54: Za najmlajše ornitologe
  • 58: Novice
  • 66: V spomin Nataši Šalaja

PDF revije Svet ptic, leto 2023, letnik 29, številka 01.
Elektronska različica revije bo dostopna tudi v Arhivu revij Svet ptic.