JESENSKI SVET PTIC

V tokratni številki revije boste lahko brali »3D prispevek« Ptice v glasbi. Ob branju si boste s pomočjo QR kode predvajali zvočno kuliso ptičjega petja v gozdu, svetovno znane klasične skladbe, ki jih je navdihovalo ptičje petje, ali pa petje kukavice, slavca … Ob poslušanju in branju boste izvedeli ali se je človeški govor res razvil iz oponašanja ptičjega petja, kako pojejo ptice in kako mi, ljudje, kateri ptici sta bili največkrat »preneseni v notno črtovje« ipd.

Tokrat potujemo med ledenike, jezera in vrhove južnih Andov Patagonije. Za tiste, ki ste dobri terenci, bo gotovo zanimiv portret stepskega lunja, v katerem izvemo skrivnosti, kako se lunje najenostavneje določa na terenu in kako poteka njihova golitev. Za ljubitelje obročkanja pa smo objavili članek o golitvi peruti bele štorklje.

Pogovarjali smo se z »rangerjem« Sečoveljskih solin, Iztokom Škornikom, dotikamo pa se tudi perečih aktualnih tem v naravovarstvu – vplivih električnih udarov na ptice, še vedno naraščajočem kriminalu nad pticami v Sloveniji ter izginjanju tradicionalne kulturne krajine na Goričkem.

Iz tujine objavljamo pomembne izsledke raziskav o tem, kako je obarvanost perja pri lesni sovi na kompleksen način povezana z obrambnim vedenjem in s tem tudi z uspešnostjo razmnoževanja. Pišemo pa tudi o slovenski raziskavi velikega skovika, pri kateri so ugotovili, da je ohranjanje krovnih vrst (angl. umbrella species), kakršen je veliki skovik, zelo pomembno, saj s tem ohranjamo tudi druge vrste.

Tisti, ki radi urejate pticam prijetne vrtove in balkone, boste gotovo prebrali članek o tem, katere rastline lahko zasadimo v jesenskem času, da bi v svojo okolico privabili še več ptic.

Kot vedno pa se je veliko dogajalo tudi v društvu in v pisarni DOPPS, tako da ne spreglejte novic na koncu revije.

Uživajte v branju revije in opazovanju selitve ptic.
Petra Vrh Vrezec, urednica revije Svet ptic

• 48: Nepremičnine velikega skovika
  • 49: Še vedno beležimo kriminal nad pticami v Sloveniji
  • 50: Novice
  • 59: In memoriam: Vojko Havliček

PDF revije Svet ptic, leto 2020, letnik 26, številka 03.
Elektronske različice revije bo dostopna tudi v Arhivu revij Svet ptic.

POLETNO BRANJE V DRUŽBI PTIC

Poletna številka revije Svet ptic ponuja članom in drugim bralcem ter ljubiteljem ptic in narave kar nekaj aktualnih tem iz sveta ptic; Dolgoletni čebelar in biolog Janez Gregori nam v članku Nekateri ptiči imajo na jedilniku tudi čebele razkriva slabo poznano tematiko o pticah, ki naj bi bile med glavnimi krivkami za zmanjševanje števila čebel. Avtor se je poglobil v literaturo in v članku zato lahko izvemo, kaj v resnici lastovke in čebelarji jedo in da ne ogrožajo čebel. Zelo aktualna tema je tudi, kako in zakaj sprejeti pod svojo streho lastovke ali pa zgodba o večjem številu močvirskih sklednic v NR Škocjanski zatok. Podrobneje predstavljamo tudi hribskega škrjanca, ki ga na Goričkem in Krasu spremljamo in raziskujemo že nekaj let.

Ker so potovanja v tuje kraje še vedno zelo omejena, vam v branje ponujamo dogodivščin polno potovanje po Kostariki. Iz zahoda pa prihaja tudi življenjska zgodba ornitologinje Phoebe Snetsinger, ki je opazovanje ptic povezovala s preživetjem. Iz tujine objavljamo tudi pomembne izsledke raziskav o mladičih pegaste sove, ki hodijo »na obisk« v tuja gnezda, in pa o tem, da so sinice z večjimi glavami bistrejše in s tem bolj »opremljene« za preživetje.

Tudi v pisarni in na društvu se je veliko dogajalo. Ekipa mladih je na pomoč priskočila pegasti sovi s postavljanjem gnezdilnic, reševali smo obnemogla belorepca, žal neuspešno lovili cerkniško bobnarico za namene telemetrije, uspešni smo bili pri obročkanju ptic pri nas, budno spremljamo gnezdenje črnočelega srakoperja v Vipavski dolini, kjer smo mu namestili drevesne sadike in še marsikaj zanimivega.

Lepo branje in poletje želim!

Petra Vrh Vrezec, urednica revije Svet ptic

Kazalo

• 4: Ptice naših krajev
    • 6: Nekateri ptiči imajo na jedilniku tudi čebele
    • 11: Lastovke – pod mojo streho?
    • 12: Kostarika – “Pura vida”
    • 19: Mladiči pegaste sove na obiskih v tujih gnezdih
    • 20: Želvja zgodba v NR Škocjanski zatok
    • 22: Hribski škrjanec
    • 26: Phoebe Snetsinger
    • 29: Sinice z večjimi glavami
    • 32: Kako “loviti rabnotežje”
    • 34: Obročkanje pri nas
    • 40: Pegasta sova potrebuje našo pomoč
    • 41: Pravica do zdravega naravnega okolja
    • 42: Ko za dežjem posije sonce…
    • 43: Ste videli planinsko kavko z obročkom?
    • 44: Obnemogla belorepca na Dravskem polju
    • 45: Načrt za reševanje planeta
    • 46: Novice

PDF revije Svet ptic, leto 2020, letnik 26, številka 02.
    Elektronske različice revije bo dostopna tudi v Arhivu revij Svet ptic.